Hoe weet ik of mijn e-mail goed is aangekomen?

In dit artikel leggen we je uit hoe je achterhaald of je e-mail goed is aangekomen. Hiervoor verwijzen we je naar Rapportage in de oranje horizontale menubalk. Onder Rapportage vind je onderstaande elementen van 'Statistieken - Mailings':

  • Laatst verstuurd: hier zie je de datum wanneer de mail voor 't laatst verstuurd is.
  • Geadresseerden: dit zijn alle e-mails die met succes zijn afgeleverd in de inbox, spam of junk folder, inclusief e-mails die niet zijn aangekomen maar waarvoor geen weigeringsbericht (bounce) is ontvangen.
  • Uniek geopend: dit is hoe veel unieke personen de mail geopend hebben.
  • Soft bounce: dit betreft tijdelijke afleveringsproblemen, bijvoorbeeld als de mailbox op dat moment vol is of als een emailserver niet bereikbaar is.
  • Hard bounce: dit betreft permanente afleveringsproblemen, bijvoorbeeld als het emailadres verkeerd is gespeld of niet meer bestaat.

Mocht je voor een specifieke gast willen weten of de mail goed is aangekomen dan kun je het beste deze persoon opzoeken in de gastenlijst en onder ''Communicatie'' kijken of de e-mail hiertussen staat. Als dit het geval is, en deze persoon ook niet tussen de soft of hard bounces staat op de Rapportage pagina, dan kun ervan uit gaan dat deze persoon de e-mail heeft ontvangen.

Het zou wel kunnen voorkomen dat de e-mail in de spam of ongewenste map van de persoon terecht komt. Zie hiervoor het artikel "Komt mijn e-mail in de spam of ongewenste map?"