Het kan gebeuren dat e-mails vanuit evisit in de ‘spam folder’ belanden. Er zijn een aantal oplossingen om ervoor te zorgen dat de e-mails vanuit evisit bij jou en je collega’s niet als spam worden gekenmerkt.
Om ervoor te zorgen dat de e-mails in je eigen inbox goed terechtkomen kun je het volgende doen. Kenmerk de afzender support@evisit.nl als ‘vertrouwd’ vanuit je eigen mailprogramma, zoals Outlook of Gmail.
Wanneer je met Outlook werkt:
- Klik rechtsboven op het tandwiel
- Klik op ‘alle Outlook-instellingen weergeven’
- Ga naar ‘ongewenste e-mail ’
- Klik onder ‘veilige afzenders’ op ‘toevoegen’ en voeg hier support@evisit.nl toe
Wanneer je met Gmail werkt:
- Ga naar de spam folder
- Klik met de rechtermuisknop op de e-mail
- Selecteer ‘geen spam’ in het menu dat opent
evisit whitelisten
Komen e-mails bij jouw collega’s in de spam folder? Dan kun je het beste aan jouw IT afdeling vragen om evisit te ‘whitelisten’. Hiermee keuren zij e-mails vanuit een specifiek e-mailadres met IP-adres goed. De kans dat de e-mails binnen jouw organisatie dan nog in de spam terecht komen is heel klein. Stuur onderstaande gegevens door naar jouw IT afdeling:
Wanneer bij externe relaties de e-mails in de spam komen kun je niet heel veel meer doen dan goed letten op de inhoud van de e-mail. Alle bedrijven hebben andere instellingen die bepalen wanneer een mail als spam of als veilig wordt gekenmerkt. Het enige waar je controle op hebt is de inhoud van de mail. Vermijd bijvoorbeeld woorden als ‘win’ en ‘prijzen’ die als reclame kunnen worden gekenmerkt.
Andere tips:
- Voorkom het gebruik van veel hoofdletters (bijvoorbeeld: SAVE THE DATE)
- Vermijd het gebruik van achtereenvolgende speciale leestekens (bijvoorbeeld: !!! of ...?)
- Gebruik geen verkoop termen (bijvoorbeeld: 'Wil je ook...' of ' Hoe tevreden...'
- Het gebruiken van te veel emojis
- Voorkom het gebruik van te veel afbeeldingen in je mail (wij raden aan niet meer dan 1 afbeelding in je mail toe te voegen)