In dit artikel leggen we je uit hoe je je e-mail verzendt. Er zijn twee manieren waarop je dit kunt doen.
Allereerst kan dit via E-mailings:
1. Ga naar jouw event door op het oog-icoontje te klikken
2. Klik op E-mailings in de oranje menubalk
3. Klik op het oogje achter de mail die je wilt verzenden
4. Je kunt onder set-up kiezen uit 3 verschillende mailtypen:
- Als je kiest voor 'direct versturen' dan kun je je mail via de gastenlijst versturen. Zie hiervoor de uitleg hieronder.
- Als je kiest voor 'bevestiging' dan wordt deze e-mail automatisch verzonden op het moment dat een gast het aanmeldformulier heeft ingevuld. Let er wel op dat je in de eerste stap het juiste formulier selecteert.
- Als je kiest voor 'later versturen' dan kun je de e-mail inplannen op de juiste datum en tijd.
5. Wanneer je voor later versturen hebt gekozen verschijnt er, als je op volgende klikt, de optie 'verstuur' in de menubalk bovenaan de pagina.
6. Vul hier de juiste datum en tijd in en selecteer de doelgroep waarnaar de mail verzonden moet worden
7. Na het selecteren van de doelgroep verschijnt een lijst met contacten waarnaar de mail verzonden wordt. Check deze lijst
8. Klik op Opslaan
De tweede manier waarop je je e-mail kunt verzenden is via de Gastenlijst:
1. Ga naar Gastenlijst in de horizontale menubalk bovenin
2. Selecteer de gasten die je een mail wilt sturen (d.m.v. Status/Tag)
3. Klik vervolgens op 'E-mail versturen' (deze tekst verschijnt pas na het selecteren)
4. Selecteer de juiste mailing en vergeet tot slot niet op Opslaan te klikken
5. Je e-mail is verzonden